Sorry, no results were found for

Government News Agency Uses Dole Philippines Logo For DOLE Report

It's going to take a long time to live this down.
Post a Comment

The Philippine News Agency (PNA) is a newswire service of the Philippine government. It's under the supervision of the News and Information Bureau (NIB) of the Presidential Communications Office (PCO).

In a story titled "DOLE issues pay rules for 2018 holidays" posted on the PNA website on Friday, August 11, the accompanying image was the logo of Dole Philippines. The story clearly should have featured the logo of the Department of Labor and Employment (DOLE) and not the food manufacturing company that markets fresh fruits and vegetables.

"The PNA's latest mistake was published on its National news page at 7:56 PM [on] Friday.... It appeared to have been replaced by the correct logo of the labor department at around 9:45 pm," reports Rappler.

By the time the PNA replaced the Dole Philippines logo, several netizens had already taken screenshots of their latest error. The PNA later issued an erratum, saying, "It was a careless act on [sic] the PNA editorial staff."

The error is the latest among the baffling mistakes made by the PNA.

According to ABS-CBN News, the PNA's May 15 story titled '95 states convinced there are no EJKs in PHL' contained errors. Department of the Interior and Local Government (DILG) assistant secretary Epimaco Densing III, who was quoted in the PNA report, "denied saying that 95 nations were convinced that there are no extrajudicial killings in the Philippines during the Universal Periodic Review of the Philippines before the United Nations Human Rights Council."

Meanwhile, the Philippine Star notes that in a story about the Marawi City siege published on May 27, the PNA used an unrelated image to accompany the report. The PNA's chosen photo, taken from Wikimedia Commons, featured Vietnamese soldiers "checking [a] house during patrol."

More recently, the PNA published an opinion piece on the West Philippine Sea issue from Xinhua News Agency, China's official press agency. As Philippine Daily Inquirer explains, the Xinhua piece referred to the Permanent Court of Arbitration's ruling as "ill-founded," as it "voided China’s claims over the West Philippine Sea."